luni, 27 februarie 2012

Internetul si decizia de cumparare


Un studiu Gfk publicat de Hotnews concluzioneaza ca:

"Cei mai multi utilizatori romani de internet din mediul urban cumpara alte marci decat cele pe care le aveau initial in minte, dupa ce se informeaza online" - studiu GFK. Si anume aproape 70% dintre cei intervievati.



La o prima verere pare confuz. La o analiza mai atenta pare infricosator, iar la o ultima parcurgere se poate concluziona ca studiul e incorect, sau ca repondentii n-au inteles intrebarea.

Cum ar veni 70% dintre cei care doreau sa-si cumpere mobil Samsung Galaxy S2 dupa o documentare temeinica pe internet s-au reorientat pentru iPhone 4S. Sau un internaut care plecase chitit sa-si cumpere un laptop HP cu procesor Intel, dupa ce s-a googlit prin blogosfera si pe forumuri s-a rasucit pentru un Asus cu procesor AMD.

Cum ziceam la inceput, suna putin ciudat, cel putin in forma in care au prezentat autorii studiului rezultatele.

Sunt intru totul de acord ca pentru persoane total neavizate in legatura cu tehnologia si piata IT&C o descindere pe internet, studiul unor review-uri serioase, eventual comparatii intre produse din aceeasi gama de la diversi producatori e edificatoare, dar ma indoiesc serios ca 70% din populatie e in aceasta situatie.

Din experienta mea, cele mai bune documentari in cazul deciziei de cumparare se fac prin chestionarea unui amic/prieten cu temeinice cunostinte in domeniu si pasionat de tehnologie pe deasupra (un techie, cum s-ar zice) - mai ales daca vorbim de achizitii de valoare mare si luate pentru uz relativ indelungat (laptop, TV, telefon). Nu contest faptul ca amicul poate fi chiar unchiul Google pentru unii dintre noi.

Articolul la care fac referire:

"84% dintre utilizatorii romani de Internet din mediul urban au luat in considerare pentru cumparare alte marci decat cele pe care le aveau initial in minte, dupa ce au cautat informatii online, arata un studiu GFK realizat pe un esantion de 700 de persoane si reprezentativ pentru utilizatorul de Internet din mediul urban din Romania, 18-54 ani. Mai mult, arata datele companiei de cercetare, 57% dintre respondenti au si cumparat alte marci decat cele la care se gandisera initial dupa ce au cautat informatii pe Internet.

Tendinta este mai accentuata in cazul barbatilor (62%), a persoanelor intre 25 si 34 ani (63%), cu educatie superioara (65%) si a celor din Bucuresti (70%).

  • "Odata cu adoptarea larga a Internetului in Romania, consumatorului i se deschid mai multe oportunitati de informare. In loc ca optiunile sale sa se ingusteze pentru a facilita alegerea propriu-zisa a produsului, asa cum se intampla in modelul clasic de luare a deciziei de cumparare, in cazul mediului online, datorita varietatii de informatii disponibile, optiunile se largesc. Acest fapt ajuta consumatorul sa ia cea mai buna decizie, dar, in acelasi timp, reprezinta o provocare pentru companii sa includa intr-un mod inteligent si eficient Internetul in mixul de comunicare", declara Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.

Internetul a fost prima sau a doua sursa de informare pentru produsele cumparate in fiecare dintre industriile analizate in studiul GfK: financiar, telecom si servicii Internet, electronice si electrocasnice, turism si timp liber, Do It Yourself, piese si servicii auto, se arata in comunicat.
Despre studiu
Studiul 'GfK Internetul si decizia de cumparare' a fost lansat in cadrul conferintei GfK Digital Research Market si este disponibil de la inceputul lunii februarie. Acesta ofera informatii despre implicarea Internetului in procesul luarii deciziei de cumparare pentru pietele enumerate mai sus, analizand comportamentul concret pentru ultimul produs cumparat. Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenti askGfK. Au fost chestionate 700 persoane, studiul fiind reprezentativ pentru utilizatorul de Internet din mediul urban din Romania, 18-54 ani. "




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu