duminică, 26 februarie 2012

O experienta personala - LED TV Samsung 32D5500


Cu cateva saptamani in urma am cumparat un televizor. A fost cel mai bun moment pentru a cumpara? (referitor la un post precedent pe tema asta). Eu zic ca da, avand in devere ca am beneficiat si de un voucher de reducere si ca aveam nevoie de inca un televizor.

Sa va dau cateva detalii din spatele procesului de selectie. N-a fost chiar asa greu, pentru ca stiam exact ce vreau: LED TV de 81 cm, Full HD. Dupa o scurta analiza, am vazut ca desi cererea mea era foarte specifica, ofertele se incadrau in cateva categorii mari, de la diversi producatori:

1. LED TV de 81 cm, Full HD simple
2. LED TV de 81 cm, Full HD cu Smart TV - adica cu un set de aplicatii multimedia (youtube de exemplu) si conexiune (wireless) la retea.
3. LED TV de 81 cm, Full HD cu 3D

Aveam din fiecare categorie cate o preferinta.
1. LED TV Samsung 32D5000
2. LED TV Samsung 32D5500
3. LED TV Samsung 32D6100

Initial optasem pentru modelul 3D mai ieftin (32D6100), care nu a mai fost disponibil in stocul magazinului asa ca lista mea finala s-a redus la primele doua modele.

Am ales in final modelul 32D5500, platind 2-300 lei in plus pentru functionalitatea de Smart TV (pe care n-am folosit-a inca - dintr-un motiv obiectiv: nu sunt utilizatorul direct al televizorului).

Comparatie intre cele 3 modele TV prezentate:
- 32D5000 si 32D5500 sunt televizoare aproape indentice, din seria LED TV 5, singura diferenta notabila in favoarea lui 32D5500 fiind optiunea de SmartTV.
- in schimb, modelul 32D6100 este din seria 6, beneficiind de toate imbunatatirile, diferenta resigandu-se insa si la pret.

Am fost usor dezamagit de pseudo-feature-ul PIP (Picture in Picture), in semnsul ca televizoarele au un singur tuner TV PIP, ceea ce inseamna ca doar un singur canal TV poate fi vizualizat la un moment dat (alternativele sunt PC sau alte surse), ceea ce limiteaza drastic acest feature.

Concluziile/constatarile mele:
1. evolutia tehnologica este fantastica: spun asta comparand noua achizitie cu un alt model Samsung LCD TV, tot Full HD, pe care-l cumparasem cu aprox 3 ani si jumatate in urma: calitatea imaginii, a sunetului sunt incomparabile. Designul mult mai atractiv, meniurile mult mai intuitive.

2. pretul platit pe cele doua produse (cel achizitionat acum 3.5 ani si cel mentionat in articolul de fata) sunt echivalente. Daca ar fi fost televizoare de aceeasi diagonala probabil ca preturile ar fi fost foate asemanatoare. Trebuie mentionat ca si produsul cel vechi la care fac referire era relativ nou pe piata la momentul cumpararii, comparatia avand sens.

3. avem tendinta sa cumparam bunuri cu o multime de functionalitati pe care nu le folosim niciodata (sper sa nu fie asta soarta Smart TV-ului) doar pentru ca se diferentiaza de celelalte produse

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu